Normafa – Erzsébet-kilátó körséta

Ha szeretnétek egy olyan túra útvonalat, amely gyerekkel is könnyebben járható, akkor ajánlom a Normafa/Székelykapu- Libegő- Erzsébet-kilátó, majd onnan vissza a Normafához útirányt. Az út a kékkörön visz végig: távja 5 km és a szintemelkedése kb. 100-110m. Útközben szebbnél-szebb faleveleket és egyéb kincseket lehet gyűjteni, azonban ez a rész is, mint a Normafa többi része, jórészt tölgyfákkal van tele, ezért kullancsriasztóval mindenképpen legyetek felszerelkezve.

Mivel mi szervezett túrán voltunk (itt találtok rövidebb távokat), a regisztráció után elindultunk a Székelykaputól, majd 2,5 km (a srácok miatt, többszöri pihenő) után megérkeztünk a Libegőhöz.

Itt egy nagyon szépen kialakított játszótér található sok izgalmas játékkal, mint pl. vonat, libikóka, fészekhinta, két óriás gomba – ez alá akár a kisebbek be is férnek, mint a mesében. Dani ki is próbálta, hogy aláfér-e? És igeeen!

Amíg a fiúk ugrabugráltak, addig mi megkávéztunk apával, egy kicsit pihentünk és végre úgy tudtunk beszélgetni, hogy egyik gyerkőc sem vágott a szavunkba. A kávét amúgy a játszóval szemben lévő büfében vettük. Amikor Marciék elunták a játszót, felkerekedtünk és elindultunk a kilátóhoz, hogy fentről megcsodálhassuk a gyönyörű kilátást.

Számomra teljesen meglepő volt, hogy Marci tök egyedül sétált fel, egyszer sem panaszkodva, hogy fáradt lenne. Danit már cipelni kellett, de ez érthető, hiszen ő kisebb… személy szerint nem igazán bírom a magaslati levegőt, ezért én éppen csak felmentem és már fordultam is vissza. Miután a többiek kigyönyörködték magukat, elindultunk visszafelé, szintén a kékkörön: innentől már sokkal könnyebb volt a terep, hiszen szinte csak lefelé kellett menni. Illetve egy részén akár babakocsival is lehet sétálni, olyan szinten ki van építve, így kicsit gyorsabban haladtunk.

Kb. 1,5-2 km után visszaértünk Anna-rétre, ahol rengetegen voltak. A sokaság ellenére a fiúk sorba álltak a csúszdánál, majd egy-egy csúszás után gondoltuk, hogy akkor most megyünk haza, amikor Marci közölte, hogy ő éhes. Így mielőtt hazaindultunk volna, megálltunk még egy kis rétesezésre a Normafa étterem mellett található rétesezőnél. Majd kellemesen elfáradva és teli hassal szálltunk be az autóba, de ahogy Marci mondaná: „Jó kis nap volt ezt!”

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blogomat, illetve nézd meg a Facebook oldalamat is. Képeket az Instagramon szoktam megosztani.