Anya újra tanul

Milyen szempontok alapján választottam iskolát és képzést?

wood-coffee-iphone-notebook-710x500.jpgSok anyuka használja ki a baba/kisgyerek mellett otthon eltöltött időt tanulásra, hogy picit könnyebben vissza tudjon térni a munkaerő piacra. Én is így tettem, és már lassan egy hónapja koptatom újra az iskolapadot, ezért gondoltam leírom, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha szeretnénk beiratkozni valahova.

Ma már számos képzés közül lehet választani, legyen szó akár néhány hónapos OKJ-s vagy egy főiskolai/egyetemi képzésről. Amikor eldöntöttem, hogy ismét szeretnék tanulni, nagyon sokat számított – de gondolom, ez nem olyan meglepő – hogy milyen rendszerességgel és hány órától vannak előadások. Hiszen két gyereket minden reggel vinni kell bölcsibe, oviba és még az órára is be kell érnem. Így elsődleges szempont volt, hogy bőven elég lesz a heti két alkalmas előadás, ami 9-14 óráig tart. Bevallom, nem gondoltam, hogy ennyire intenzív lesz, hiszen alkalmanként 6 órai anyagot kell lejegyzetelni és megtanulni… de ha már elkezdtem, akkor csináljam végig! :)

Második szempont ami nagyon fontos volt: viszonylag közel legyen a lakóhelyhez vagy legalábbis ovihoz, bölcsihez. Szerencsém van, mert 1 metrómegállóra van egy oktatási cég, ahova beiratkoztam, így kb. 10 perc alatt beérek.

Harmadik szempont a képzési forma megválasztása volt: létezik e-learning (ez ma már egyre nagyobb teret hódit), van nappali, esti, távoktatási, és levelező forma is. Személy szerint, nekem „nem való” az e-learning, mert hajlamos vagyok ellustulni, aztán csak azon kapom magam, hogy vizsgázni kell. Az esti a család/gyerekek miatt szóba sem jöhet, ezért nekem maradt a nappali képzés választása. De persze, másoknak másfajta tanulási forma jön be, de ezt is mérlegelni kell, mielőtt döntünk.

Végül, de nem utolsósorban a negyedik szempont az anyagiak volt: érdemes jól körül nézni az interneten, mert ugyanolyan képzést különböző áron hirdetik az iskolák. Itt értem a tanfolyam díját, van-e esetleg kötelezően megvásárolandó jegyzet, illetve a vizsgadíjat tartalmazza-e a tanfolyam díja?

Összességében, felnőttként magunk választhatjuk meg, hogy hol szeretnénk tanulni, milyen formában és mennyit tudunk rááldozni. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy mindenképpen olyat tanuljunk, amit szívesen megtanulnánk és amit később kamatoztatni is tudunk (miért tanulnék pl. autóvezetést, ha nincsen autónk és tudom, hogy sosem fogok vezetni).

Köszönöm, hogy elolvastad, és ha tetszett oszd meg kérlek!