Nyári programok a városban egy ovissal

nyari_szunet.jpg

Néhány nap és kezdődik a nyári szünet az oviban. Igen, egyelőre csak az oviban, mert Marci idén sem megy nyáron, amikor összevont csoportok vannak… Dani, viszont még megy kb. 2 hétig bölcsibe, így lesz egy kis időm csak Marcival lenni kettesben. Korábban már írtam egy bejegyzésben, hogy melyik srácomnak mi a szeretetnyelve (Marcinak egyértelműen a minőségi idő, Daninak pedig a testi érintés a legfontosabb). Ezt azóta is próbálom szem előtt tartani, így most „jól jött ki”, hogy a fiúk nem együtt kezdik a nyári szünetet. Na szóval, itt a vakáció és rengeteg program lehetőség közül választhatunk, így arra gondoltam, hogy leírom, hogy mi hogyan tervezzük a szünet néhány napját a nagy, közös (amikor Dani is, és Apa is itthon van) nyaralás előtt. Hátha tudok ötlettel szolgálni nektek.

csopa_1.jpg

Csodák Palotája

Szegény CSOPA már többször költözött ide-oda, de most jelenleg Óbudán van, így egészen közel van hozzánk. A múltkor láttam a honlapjukon, hogy van kifejezetten ovisoknak szóló „kalandtúra”. Marci sosem volt még itt, és olvasva a Csipet-CSOPA útvonalat, azt gondolom, hogy nagyon tetszene neki. Bővebb infó itt.

tp.jpg

Tarzan Park

Ez szintén elég közel van hozzánk, így az egyik játszóteres napot ki szeretném váltani egy Tarzan Parkkal. Voltunk tavaly is, és nagyon bejött a hely: egyik előnye, hogy hatalmas területen van, így, ha sokan is vannak eloszlik a tömeg. A másik dolog, hogy van lehetőség ebédelni, így akár egész napra is tervezhetünk.

allatkert.jpg

Állatkert

Régen voltunk már itt, ezért arra gondoltam, hogy ide is elmehetünk majd. Ha szerencsénk van, és időben odaérünk, akkor még a Fóka-show-t is láthatjuk. És ha már kinézelődtük magunkat, akkor átmennénk a Holnemvolt Várba. Bővebben itt olvashattok róla.

sziklakert.jpg

Kézműveskedés otthon

Hogy ne csak fizetős helyeken töltsük a nyári szünet kis szeletét arra gondoltam, hogy egy-egy délelőttöt otthon töltenénk és kreatívkodnánk. Például készítenénk mini sziklakertet az erkélyre egy amúgy sem használatos cserépbe vagy csinálnánk akváriumot cipősdobozból. Tavaly is készítettünk só-liszt gyurmát, szerintem idén is fogunk majd. Főznénk, sütnénk együtt… meg, ami még éppen az eszünkbe jut.

0508_m.jpg

Duna-part

Szintén egy teljesen ingyenes program lehetőség a Duna-parton való szöszmötölés egy lapáttal és egy vödörrel. Igazság szerint (most bárki mondhat bármit, hogy minek nekem két gyerek, ha nem bírok el velük) egy gyerekkel egyedül egyszerűbb lent a parton, mint kettővel. Ezért is gondoltam, hogy egyik nap lemegyünk Marcival a partra, és hagyom egy kicsit molyolni, lenyugodni: hadd élvezze azt, hogy nincsen annyi inger körülötte.

A fenti néhány program lehetőségek közül természetesen nem maradhatnak ki a környező játszóterek, és a bicajozás illetve a fagyizás sem.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blogomat, illetve nézd meg a Facebook oldalamat is. Képeket az Instagramon szoktam megosztani.