A biztonságot adó napi rutin

napi rtuin

A játszótéren, egy nagyobbacska kislánnyal játszó kismama megkérdezte, hogyan tudtam kialakítani a két gyerkőccel a napirendet és milyen napirendem van velük. Elmesélte, hogy hamarosan megérkezik a kistesó, és tart attól, hogy teljes káoszban fognak telni a napjaik. Erre én „megnyugtattam", hogy nekünk az első pár hét valóban teljesen káoszos volt, de aztán ahogy a kisebbik kezdett nőni és fejlődni, úgy lett egy kicsit könnyebb. Nálunk, a nagyobbik 4 éves múlt, a kisebbik pedig nemsokára 2,5 éves lesz.

Kialakításkor figyelembe vettem, hogy az akkor 2 éves manónak és az akkor született törpének mik az igényeik. Szeretem a kiszámíthatóságot, és a gyerekeknek is ez nyújt kapaszkodót a kis életükben, mindemellett fontos, a fejlődésük szempontjából.

A mi napi rendünk így néz ki, persze az időpontok nincsenek kőbe vésve, és van, amikor eltérek ettől, de nagyjából így telik egy hétköznapunk.

6.00-6.30: ébredés, gyerekeknek kakaó vagy tej, nekünk kávé

6.30-7.30: játék, reggeli

7.30-8.00: indulás az oviba

8.00-10.00: játszótér, bevásárlás a kisebbikkel

10.00-12.00: otthon a kicsi játszik, amíg én ebédet főzök. Ebéd Apával :)

12.30-15.30: alvás, uzsonna

15.30-16.00: elmegyünk a Marciért az oviba hármasban Apával

16.00- 18.00: játszótér, esetleg nagy bevásárlás

18.30-20.00: otthon játék, vacsi, fürdés, mese nézés

20.00-21.00: irány az ágy, mese olvasás, beszélgetés, alvás

9 óra körül már alszanak, ilyenkor tudunk végre beszélgetni a férjemmel, megtervezni a hétvégéket. Blogoláshoz is ilyenkor írom össze a témát, gondolkodom a következő napi ebéden.

Nektek hogy telnek a hétköznapjaitok? Ha tetszett, kérlek oszd meg!