Te mit teszel érte?

Környezettudatosság nálunk

egeszsegugyelet-eletmod-egeszseges-eletvitel-kornyezettudatossag-kiemelt.jpgNéhány hete olvastam egy képpel illusztrált cikket, miszerint rengeteg műanyagot tartalmazó dolog kerül felszínre a Dunából, tengerből és az óceánból, ami nem tud lebomlani, vagy csak jó pár évvel később.

Ezért úgy gondoltam, hogy most már én is komolyabban veszem ezt az egész környezettudatosságot. Persze eddig is szelektíven gyűjtöttük a szemetet, de szeretnék ennél messzebbre menni. Nem csak magam miatt, hanem a srácok miatt is: szeretném, ha ők már úgy nőnék fel, hogy természetes legyen számukra a szelektív hulladékgyűjtés vagy a műanyag kulacsból való ivás és még sorolhatnám. Ezért összegyűjtöttem, hogy mi hogyan kezdtük el kialakítani a szokást illetve, most hol tartunk. Mivel szokásról van szó, azt gondolom, hogy ez nem megy egyik pillanatról a másikra, én legalábbis lépésről-lépésre alakítom ki, így van időnk „hozzászokni”.

Kulacs mindenkinek

Először is mindenki kapott egy kulacsot, így kirándulások során vagy játszóterezés közben nem kell megvenni a műanyag flakonos vizet vagy üdítőt.

Tusfürdő helyett szappan

A következő lépés adta magát automatikusan, hiszen elfogyott a tusfürdőm, így szappant vettünk. Mivel a fiúknak még van tusfürdőjük, ők még azt használják, de ha már nekik is elfogy, akkor ők is a szappant fogják használni tisztálkodásra. Ezzel egy időben találtam egy szappan alap receptet, amit ki is fogok próbálni, így még egy lépéssel előrébb leszek a környezettudatosság folyamatában.

Mikroszálas törlőkendő a papírtörlő helyett, illetve mosódió

A héten voltunk vásárolni, és a tisztítószereknél megláttam egy 3 darabos mikroszálas univerzális törlőkendőt. Megvettem, kipróbáltam, és jelentem bevált. Szuperül lehet vele konyhapultot, mosogatót vagy akár tűzhelyet is tisztítani. Azt hiszem ez tökéletes lesz a konyhai papírtörlő helyett. És az ára is jó volt, mert csak 400 forintba került. Minden használat után kiöblítem, aztán megy a mosógépbe. És ha már mosógép… az egyik drogériában vettem egy zsáknyi mosódiót. A zsákon található táblázat megmutatja, hogy milyen fajta mosáshoz mennyi dió szükséges, és hányszor lehet azokat újra felhasználni.

Szelektív hulladékgyűjtés

Viszonylag régebben kezdtük el a szemét ilyenformán való gyűjtését. Eddig, azonban a zsíros, ételmaradékos műanyag dobozokat használat után egyből dobtuk a kukába. Most azonban, használat után elöblítjük, és csak utána dobjuk a szelektívbe. Marci mára kezdi megtanulni melyik kukába mit kell dobni, és nagyon ügyesen szokott segíteni.

Jelenleg itt tartunk, és azt hiszem egész jól haladunk, de szerintem van még mit fejlődni és tenni a környezetünk védelméért.

Ami tervben van még

Vásárláskor, főleg piacon, nejlon zacskó helyett hálós zsákot szeretnék használni. Állítólag mosózsák néven lehet kapni egy-két üzletben. Illetve a tisztítószerekre is jobban szeretnék majd odafigyelni.

Te mit teszel a Földünkért?

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha tetszett oszd meg vagy kövesd a blogomat. :)