Mivel töltheted el az időt a Balatonon, ha nincsen strand idő

Lassan egy hete, hogy hazajöttünk 9 napos nyaralásunkról, Gyenesdiásról. Sajnos az első néhány napban nem volt igazán jó idő, így akaratlanul is lehetőségünk nyílt kipróbálni, mivel lehet az időt eltölteni a Balatonon egy vagy több kisgyerekkel, ha éppen nincsen strand idő.

Veszprémi Állatkert

Veszprém szinte bármelyik Balaton menti településről egy órán belül elérhető. Az állatkertbe négyünknek a belépő 9000 forint volt, ami nem éppen olcsó, viszont egész napos élményt nyújtott még nekünk felnőtteknek is. Bár rengeteg állat megtalálható itt (a teljesség igénye nélkül: alpaka, hóbagoly, uhu, vörös vari, zöld leguán és még sorolhatnám. Nekem különösen tetszett, hogy minden állatnak hatalmas kifutója van.), a gyerkőcöket mégis a Dinó Park nyűgözte le. A belépőjegy ide is érvényes. A park területén van néhány foglalkoztató sátor: az egyikben egy óriási dinó fosszíliát lehet kiásni a homokból és közben számos, érdekes kincsekre lelhetnek a gyerekek, egy másik sátorban gipszbe öntött dinócsont kivésésére van lehetőség. Az ehhez szükséges gipsz tömböt az Ajándékboltban lehet megvásárolni 1500 forintért. Mi vettünk egyet, és Marci hatalmas lelkesedéssel véste, nagyon tetszett neki, amikor előbukkant egy növényevő dinó csontváza. :)

Az állatkert területén több étkezési lehetőség is van, mi a főbejárathoz legközelebb eső palacsintázót próbáltuk ki: a palacsinta nagyon finom volt, de a lángossal akadtak gondok.

Vonatozás

A fiúk hatalmas vonat rajongók, ezért nem hiányozhatott egy kis vonatozás, ha már strandoláshoz nem elég jó az idő. Ráadásul még sosem ültek igazi, naaagy vonaton. :) Szerencsére a Balaton partján szinte mindenhol megáll a vonat, így nem kell külön utazni az állomáshoz. Mivel mi Gyenesdiásról indultunk, olyan célállomást kerestünk, ami se túl közel, se túl messze nincsen, és 1-2 órát kényelmesen el lehet tölteni. Választásunk Tapolcára esett: ide kb. fél óra alatt lehet eljutni vonattal. Leszálltunk az állomáson, egy hosszabb sétával eljutottunk Tapolca belvárosába a Malom-tóhoz. Körülsétáltuk a tavat, etettünk kacsákat, és láttunk aranyhalakat is.

A tó végén van egy játszótér, ahol a maradék energiájukat elhasználták a srácok. Amikor teljesen elfáradtak, beültük a tónál található egyik étteremben a szokásos fagyi és üdítő adagért. Délután visszavonatoztunk Gyenesdiásra, és mire leszálltunk a vonatról már előbújt a Nap és mehettünk strandolni.